Internetové knihkupectví s veterinární tématikou

Detail zboží

Veterinary Medical Education A Practical Guide

Stručný popis

Tato kniha je již dlouhodobě očekávána mezi veterinární veřejností. Mnoho veterinárních škol se zaměřuje na inovativní učení a nové učební strategie, ale literární zdroj, který se zaměřuje specificky na jedinečné výzvy veterinární medicíny, nebyl k dispozici. Kniha je určena veterinárním pracovištím, které mají za cíl zlepšit svoji profesi tím, že začnou s výukou studentů. Publikace je praktickým komplexní průvodcem pro jednotlivce, kteří mají zájem o optimalizaci způsobu výcviku a vybavení veterinárních pracovišť. Publikace je obrovským zdrojem inspirace pro ty, kteří mají zkušenosti ve vzdělávání a kteří hledají vhled do nuancí veterinární medicíny, stejně jako veterináři, kteří chtějí zvýšit své vědomosti v oblasti výuky a vzdělávání. Tento inovativní a komplexní zdroj je nepochybně nepostradatelnou učebnicí pro všechny, kteří se snaží zlepšit vlastní „vzdělávací praxi“, optimalizovat prostředí vzdělávání a pokročit ve veterinární medicínské výchově do relevantní a budoucí budoucnosti. Kolektiv autorů poskytl kompletní zdroj základních informací o klíčových oblastech veterinárního vzdělávání.
Poskytování pragmatického poradenství ve všech aspektech veterinárního lékařského vzdělávání zahrnuje kapitoly od návrhu kurikula a příležitostí k vzdělávání k strategiím výuky a metodám hodnocení. Diagramy, číselné údaje a informační schránky jsou zahrnuty v celém textu s cílem zvýraznit klíčové body, užitečné tipy, důkazy z literatury a rámce pro provádění konkrétních úkolů.
Publikaci sestavila mezinárodní skupina předních veterinárních pedagogů. Nabízí důkladnou pohlad na veterinární medicínu. Je užitečným návodem pro ty, kteří se zabývají veterinárním vzděláváním na všech úrovních, včetně budoucích akademických pracovníků.

Autor: Jennifer L. Hodgson,‎ Jacquelyn M. Pelzer

Cena s DPH:  2153 Kč
Zboží máme skladem!
Základní informace
NakladatelWiley-Blackwell
ISBN9781119125006
Vydání2018
Vazbabrožovaná
Počet stran626
Popis

Veterinary Medical Education: A Practical Guide offers a complete resource of fundamental information on key areas of veterinary education. Providing pragmatic guidance on all aspects of veterinary medical education, chapters cover topics ranging from curriculum design and learning opportunities to teaching strategies and assessment methods. Diagrams, figures, and informational boxes are included throughout to highlight key points, helpful tips, evidence from the literature, and frameworks for implementing specific tasks.
Written by an international group of leading veterinary educators, the book offers a thorough examination of veterinary medical education. Veterinary Medical Education is a useful guide for those involved with veterinary education at all levels, including future academics, with many principles applicable to related fields such as veterinary technology and continuing education.
Key features
• Provides a practical guide to the key principles of veterinary medical education
• Takes a real-world approach, with concrete guidance for teaching veterinary skills and knowledge
• Covers all aspects of designing and implementing a veterinary curriculum
• Emphasizes key points and helpful tips
• Offers a veterinary-specific resource for any veterinary educator worldwide

This book is long overdue in veterinary education. Many veterinary colleges are focused on innovative learning and new teaching strategies, but a resource that focuses specifically on the unique challenges of veterinary medicine was not available. Now it is, and any veterinary medical educator who wants to improve the profession by starting with the education of our students should read this book� Sara L Connolly, DVM, MS, DACVP, University of Illinois College of Veterinary Medicine on behalf of Doody. Veterinary Medical Education: A Practical Guide is an in-depth and comprehensive, yet practical, guide for individuals interested in optimizing the way that veterinary students are trained and equipped. This book is a tremendous resource for those trained in education who seek insight into the nuances of veterinary medicine, as well as veterinarians who aim to increase their knowledge regarding the science of teaching and learning�.This innovative, comprehensive resource will undoubtedly be viewed as an indispensable textbook for all who seek to improve their own educational practice, optimize the learning environment, and progress veterinary medical education into a relevant and impactful future." JAVMA, January 2018

Obsah
List of Contributorsxi
Prefacexix
Part I The Curriculum1
Jennifer Hodgson and Jan Ilkiw 1 Curricular Design, Review, and Reform3
Harold G.J. Bok and A. Debbie C. Jaarsma 2 Competency-Based Education24
Karen Dyer Inzana 3 Curriculum Mapping36
Part II Learning and Teaching YStrategies43
Stephen May 4 Learning Concepts and Theories, and Their Application to Educational Practice45
Jan E. Ilkiw 5 Integrated Learning64
Elizabeth Tudor, Laura Dooley and Elise Boller 6 Collaborative Learning79
John H. Tegzes 7 Teaching Interprofessionalism101
Laura K. Molgaard and Emma K. Read 8 Peer-Assisted Learning116
Part III Learning Opportunities131
Susan M. Matthew, Jacqueline M. Norris and Mark B. Krockenberger 9 Learning in Classrooms and Laboratories133
Marc Dilly and Sarah Baillie 10 Learning and Teaching in Clinical Skills Laboratories151
Jodi A. Korich and Lisa M. Keefe 11 Learning in the Electronic Age163
Tim J. Parkinson 13 Learning in Real-World Settings196
Part IV Assessing the Student217
Jared Danielson and Kent Hecker 14 Concepts in Assessment219
Jared Danielson and Kent Hecker 15 Written Assessment237
Karen K. Cornell 17 Feedback273
Kristin P. Chaney, Kenita S. Rogers and Virginia Fajt 18 Academic Standards and Progression 286 Part V Assessing the Program299
Susan M. Rhind and Catriona E. Bell 19 Assessing Teaching Effectiveness301
Kent Hecker and Jared Danielson 20 Assessing the Assessment Process316
Paul C.Mills and Rosanne M. Taylor 21 Institutional Benchmarking325
Margaret V. Root Kustritz, Karen Martens Brandt and Malathi Raghavan 22 Accreditation338
Part VI Teaching and Assessing Professional Competencies355
Cindy L. Adams and Suzanne M. Kurtz 23 Communication357
Jill Maddison 24 Clinical Reasoning Skills380
India Lane and Liz Mossop 25 Professionalism396
Tierney Kinnison, David Guile and Stephen May 26 Working in Professional Teams419
Esther de Groote and N.J.J.M. Mastenbroek 27 Lifelong Learning and Reflective Practice433
Joy Maree Verrinder and Clive J.C. Phillips 28 Ethics and Animal Welfare448
Lisa M. Greenhill, Kauline Cipriani, William Gilles and Kimathi Choma 29 Cultural Competence466
Gary J. Burt 30 Business and Practice Management Skills479
Part VII The Educational Environment495
Jacquelyn Pelzer and Eloise Jillings 31 Student Selection497
Sue Roff and Sean McAleer 32 Student Learning Environment511
Liz Mossop 33 The Hidden Curriculum525
McArthur Hafen Jr., Adryanna Siqueira-Drake and Bonnie R. Rush 34 Student Support and Wellness540
Joseph Taboada and Stephanie Johnson 35 Students with Disabilities in Veterinary Education558
Ayona Silva-Fletcher 36 Teaching the Teacher572
Harold G.J. Bok, Peter van Beukelen and A. Debbie C. Jaarsma 37 Scholarship in Veterinary Education589
Part VIII Future Directions599
Cyril R. Clarke and Jennifer L. Hodgson 38 Veterinary Medical Education: Envisioning the Future601
Index613