Internetové knihkupectví s veterinární tématikou
Publikace byla přeložena do českého jazyka pod názvem Management veterinární praxe,ISBN 9788090371064 = 2016 Kč. Je v nabídce nakladatelství Medicus veterinarius
Autor: Jevring-Bäck
Nakladatel | Elsevier Saunders |
---|---|
ISBN | 9780702028205 |
Vydání | 2007 |
Vazba | brožovaná |
Počet stran | 372 |
Kniha Caroline Jevringové je zatím pro mě osobně asi ta nejlepší, o které jsem na stránkách Veterinářství psal recenzi. Tato publikace je na českém veterinárním knižním trhu zcela ojedinělá a jedinečná. Jak řídit veterinární praxi aneb management veterinární praxe je souborem marketingových úvah, doporučení a nápadů, jak úspěšně a kvalitně provozovat specifické a komplikované odvětví podnikání - veterinární praxi.
Pro českého veterinárního lékaře bude toto dílo pravděpodobně poněkud pionýrské a může stejně tak otrávit, jako nadchnout. Management, marketing, byznys, strategie, reklama, plánování a podobná hesla jistě narazí na odpor uvědomnělých veterinárních duší upsaných etickým kodexům z dílny Komory veterinárních lékařů. Obavy ze slova "marketing" pramení z neznalosti jeho obsahu. Domnívám se, že tato kniha je vhodným nástrojem k prolomení těchto fóbií a jasnému uvědomnění si podstaty a významu marketingu ve veterinární praxi.
Autorka řídí vlastní veterinární konzultační praxi managementu ve Švédsku. Ve své knize odhaluje a vysvětluje marketingové chyby, se kterými se za svého působení v různých praxích setkala a navrhuje metody jejich odstranění. Jednotlivé problémy, jako například vytvoření si vůle ke změně, zlepšení komunikace v praxi, zlepšení interperzonálních vztahů, zaměstnávání lékařů a asistentů, vztah zaměstnavatele a zaměstnanců, správné postoje ke klientům, preventivní medicína, profesionální prodejní činnost a plánování, jsou zároveň i názvy jednotlivých kapitol, kde jsou tyto otázky velmi přehledně probírány.
Kniha je psaná velmi čtivou a nekomplikovanou angličtinou, a jednotlivé kapitoly a subkapitoly jsou krátké, stručné a obsahově přehledné.
Publikaci lze jednoznačně doporučit všem, kteří čtou anglicky a mají otevřenou mysl změnám a nápadům, jak modifikovat vlastní postoje a myšlení a tím zkvalitnít vlastní podnikatelskou veterinární činnost. Dílo není návodem Carnegiovského typu, jak rychle zbohatnout nebo jak být a zůstat navždy šťastný, ale pouze návrhem, jak postupnou, dlouhodobou a cílevědomou prací dojít ke kýženým cílům ve vlastním byznysu. Pokud by měla být z angličtiny do češtiny přeložena jediná kniha, pak by můj hlas dostala jistě právě tato.
O konkurenci.
Většina lidí vidí život jako definitivní koláč: pokud někdo dostal větší kus, na druhého se dostane již jen malý. Lidé s ustrašenou mentalitou zažívají těžké chvíle, když se mají podělit s jinými o své znalosti, schopnosti a zisk. V současné době je ve veterinární praxi mnohem více veterinářů než v minulosti. Veterináři mají často obavy, že rostoucí konkurence zahubí jejich vlastní praxe. Jejich úzkoprsá mentalita je nutí žít ve strachu, že koláče nebude dost pro všechny. Místo toho, aby vzájemně spolupracovali, často pracují pod cenou a nekooperabilně. Koláč je totiž obvykle větší, než s ve skutečnosti zdá.
MVDr. Martin Grym
Úvodní slovo | vii |
Předmluva | xi |
Poděkování | xiii |
1 Provedení změny | 1 |
2 Vytvoření úspěšného podniku | 21 |
3 Řízení ekonomiky vaší veterinární kliniky | 41 |
Dodatek Hlavní zásady ekonomiky | 59 |
4 Jaká je skutečná úloha vedoucího? | 67 |
5 Jaká je úloha manažera veterinární praxe? | 81 |
6 Význam správné komunikace | 93 |
7 Jak porozumět zaměstnancům co lidí motivuje | 127 |
8 Vývoj týmu ve vaší praxi | 149 |
9 Marketing ve vaší praxi | 177 |
10 Profesionální obchodování v praxi | 199 |
11 Jak porozumět svým klientům | 221 |
12 Dosažení nejvyšší profesionality v službách | 237 |
13 Dodržování pokynů: umění dávat efektivní doporučení | 255 |
14 Role péče zaměřené na pohodu zvířat a péči o zdraví ve veterinární praxi | 273 |
15 Budoucnost podnikání ve veterinární medicíně | 287 |
Příloha 1 Umění telefonovat | 297 |
Příloha 2 Efektivní plánování a řízení pracovních setkání týmu | 301 |
Příloha 3 Externí přednášky | 303 |
Příloha 4 Mapování postupů práce a kontroly kvality | 305 |
Příloha 5 Nastavení cen v praxi | 309 |
Příloha 6 Reklamní materiály propagující praxi | 317 |
Příloha 7 Provádění marketingových průzkumů | 327 |
Použitá a doporučená literatura | 333 |
Rejstřík | 339 |