Self-Assessment Color Review of Small Animal Orthopedics

NakladatelPlot
ISBN9781874545828
Vydání1998
VazbaBrožovaná
Počet stran192
Popis

Na tvorbě této publikace se podílelo 49 autorů, v naprosté většině učitelé univerzit z USA, zčásti z Kanady, Austrálie, Nového Zélandu, ale i z Velké Británie, Irska a Itálie. Vydána byla v roce 1998 pod vedením profesorů D.D. Lewise, R.B. Parkera a M.S. Bloomberga.
Je to jedna z největších publikací o chorobách pohybového aparátu psa a kočky. Prezentuje nejnovětší poznatky o nemocech kostí - zlomeninách, deformitách, vývojových anomáliích i nádorech, o nemocech kloubů - zánětech, vykloubení, poruchách kloubních vazů i vrozených vadách. V celém rozsahu se zabývá i problémy svalů a šlach. Nemoci těchto orgánů jsou stěžejní problematikou ortopedie. Vyobrazeny jsou i nejmodernější nástroje, jejich účel a způsob použití.
Kniha je koncipována formou otázek ke konkrétním případům a odpovědí na tyto otázky. Všechny otázky jsou doplňovány vynikajícími barevnými, rentgenovými nebo sonografickými fotografiemi. Kde je ke stanovení diagnózy nutné, jsou uvedeny i vysledky laboratorního vyšetření, snímky histologických řezů, výsledky mikrobiologických vyšeření. Když se čtenář v otázce seznámí s problémem, je na něm, aby se nad případem zamyslel a sám se pokusil stanovit diagnózu, prognózu, způsob léčby, případné komplikace, případně rozhodl, jaké další úkony jsou nutné, aby případ byl co nejlépe vyřešen. Své názory a znalosti si může na následující straně ověřit. Zde je podána vyčerpávající odpověď na otázky z předchozí strany, jsou objasněny názory na příčinu onemocnění, jeho průběh. V nepříznivých případech autor neváhá podat návrh na eutanázii pacienta. Tento systém otázek a odpovědí je jedním ze způsobů kontinuálního vzdělávání odlišným nežli s jakým se setkáváme při vysokoškolském studiu.
Kniha je určena především praktickým veterinárním lékařům, kteří se věnují zdravotní problematice malých zvířat. Veterinární lékaři tohoto zaměření tvoří dnes podstatnou část pracovníků veterinární služby. Všem mohu tuto publikaci doporučit, neboť jsem přesvědčen, že z ní mohou čerpat mnohé pro svoji každodenní práci.

Obsah